Phase-II Guidelines /Circulars
S.N.                   Subject No.  Date
1.   BSBY New Guideline for Phase-II (2017-19)
2.  Regarding uploading required formats while submitting claims.
a.  Delay in generation of TID in case of emergency or closure of internet services due to natural calamity or Law and order situation.  FORMAT 1
b.

 Identification of patient using photo ID if biometric identification can not be done.

 

FORMAT 2
c.

 Treatment of child upto one year of age.

 

 FORMAT 3
d.  If patient is unable to come to web camera for live photo and bed side photo is taken. FORMAT 4
e.

 For cases related to Fund Enhancement.

 

FORMAT 5
f.

 Patient Satisfaction Certificate. (Auto generated from Software)

 

 FORMAT 6
g.

 If live photo can not be uploaded in case of LAMA and Death cases.

 

 FORMAT 7
h.

 In case claim is rejected by NIAC.

 

FORMAT 8
3.  परिपत्र - दिशा निर्देशो के सम्बन्ध में स्पष्टीकरण जारी करने बाबत 1549   22.12.2017
4.  परिपत्र - Regarding Total Hip Replacement Packages 31   05.01.2018
5.  परिपत्र – पालिसी वर्ष 2017-18 में बीमा कम्पनी द्वारा गलत क्लेम्स निरस्त किये जाने पर भरा जाने वाला आवेदन 32 05.01.2018
6.  Circular regarding Amendment /Clarification in the Bed Strength required for empanelment of pvt. Hospital under BSBY. 119 02.02.2018
7.  परिपत्र - फेज -II हेतु जारी दिशा निर्देशो के अन्तर्गत  स्पष्टीकरण जारी करने बाबत  307 15.03.2018
8.  Circular regarding Amendment /Clarification in the Bed Strength required for empanelment of Private Dental Hospitals/Clinics  under BSBY 318 21.03.2018
9.  परिपत्र - फेज -II के Empaneled अस्पतालों के निरीक्षण के सम्बन्ध में दिशा निर्देश  349 28.03.2018
10. Circular regarding Pre Auth Approved & Claim Queries   389 02.04.2018
11. परिपत्र - भामाशाह स्वास्थ्य बीमा योजना के अंतर्गत मरीज। का सत्यापन बायोमेडिकल डिवाइस के माध्यम से किये जाने बाबत। 764 31.05.2018
12. Internet services related order for Jodhpur Zone  1003 13.07.2018
13. Gudeline for De-empanelment /Penalty against private hospitals empanelled under BSBY 1028 20.07.2018
14. Video Confererence Notice Dt. 06-09-2018  1302 05.09.2018
15. User Menual for Appeal Software  1365 06.09.2018